مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 13:202020-11-24پزشكي

راه اندازی واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در بوشهر


مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کووید 19 به منظور کمک به درمان مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، نرگس عبیدی در حاشیه راه اندازی واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری آلوده شده اند و اکنون در شرایط بهبودی و سلامت کامل هستند در صورتی که بدن آنها توانایی لازم را داشته باشد می توانند برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون شهرستان بوشهر مراجعه کنند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر این امکان تنها در پایگاه انتقال خون مرکز استان فراهم شده است اما شرایط پایگاه های اقماری بررسی در صورت راه اندازی، به هم استانی ها اطلاع رسانی می شود.

وی درباره دیگر شرایط لازم برای اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کووید 19 بیان کرد: افرادی که در طیف سنی اهدا 18 تا 60 یا 65 سال و دارای وزن بالای 50 کیلوگرم باشند، می توانند به شکرانه سلامتی خود پلاسمای خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

عبیدی ادامه داد: همچنین ترجیح بر این است که اهداکننده مرد باشد و در مرحله بعد زنانی که زایمان و سقط جنین نداشته باشند می توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در بوشهر

راه اندازی واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در بوشهر