مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 11:202020-11-24پزشكي

قند خون بالا می تواند به مرگ افراد غیردیابتی مبتلا به کووید-19 منجر شود


پژوهشگران اسپانیایی در بررسی جدیدی دریافتند که افزایش سطح قند خون می تواند حتی در بیماران غیردیابتی که به کووید-19 مبتلا نیستند نیز خطرناک باشد و به مرگ آنها منجر شود.

- پژوهشگران اسپانیایی در بررسی جدیدی دریافتند که افزایش سطح قند خون می تواند حتی در بیماران غیردیابتی که به کووید-19 مبتلا نیستند نیز خطرناک باشد و به مرگ آنها منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تایمزنونیوز، قند خونی که به صورت غیرعادی بالا باشد، می تواند به بدتر شدن پیامدهای ناشی از کووید-19 و افزایش میزان مرگ و میر منجر شود.

پژوهش جدیدی نشان می دهد که بروز این پیامدها در افرادی که به دیابت مبتلا نیستند هم ممکن است.

این پژوهش که در بیمارستان دانشگاه خوان رامون خیمنس (Juan Ramon Jimenez University Hospital) اسپانیا انجام شده است، بررسی بیش از 11 هزار بیمار را شامل می شود که در بیمارستان های اسپانیا بستری بودند اما شرایط آنها بحرانی نبود.

این پژوهش که بزرگترین نمونه در نوع خود است، نشان می دهد که افزایش قند خون یا هیپرگلیسمی (Hyperglycaemia) می تواند دلیلی مستقل از دیابت برای مرگ و میر باشد.

یافته های این پژوهش نشان می دهند بیمارانی که سطح قند خون آنها به صورت غیرعادی بالا است، دو برابر بیشتر از افرادی که قند خون آنها عادی است، در معرض مرگ و میر ناشی از کروناویروس قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند خون بالا می تواند به مرگ افراد غیردیابتی مبتلا به کووید-19 منجر شود

قند خون بالا می تواند به مرگ افراد غیردیابتی مبتلا به کووید-19 منجر شود