مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 08:202020-11-01سياسي

شعر نوجوان باید سرشار از نشاط، پویایی و خلاقیت باشد


شاعر نام آشنای کودک و نوجوان معتقد است شعر نوجوان باید سرشار از نشاط، پویایی و خلاقیت باشد و از حیث صمیمیت، احساس و عواطف به مخاطبانش دست دوستی بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی رحماندوست در وبینار آموزشی ویژگی های شعر نوجوان کانون استان سمنان با تاکید بر این مطلب گفت: شاعر شعر نوجوان لازم است با این موارد آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند برای نوجوانان شعر بسراید.

وی هم چنین نخستین ملاک سرودن شعر نوجوان را شناخت مسائل زندگی، دغدغه های فکری، حساسیت ها، خوبی ها و بدی های دوره نوجوانی دانست و افزود: مخاطب شناسی در آفرینش تمام آثار ادبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در سرودن شعر به ویژه برای نوجوان اهمیت بیش تری دارد.

رحماندوست راه سرودن شعر برای هر گروه سنی را شناخت ویژگی های فکری، نیازها و مشکلات مخاطب، خواندن متون کلاسیک، درک و دریافت زبان معاصر برای خلق تصویر ذهنی جدید و ایجاد لذت به جای نصیحت برشمرد.

شاعر و نویسنده کتاب های حوزه کودک و نوجوان با بیان این که محیط اجتماعی، طبیعت و افکار نوجوان در سرودن شعر نوجوان تأثیر دارد، یادآور شد: یکی از چهار عنصر مهم برای سرودن شعر خوب، لذت است و بخشی از شعر نوجوان، در ارتباط با نوجوانانی است که اهل کتاب، مطالعه و شعر هستند و بخشی از این شعر، شعر حکمی و شعر عامیانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر نوجوان باید سرشار از نشاط، پویایی و خلاقیت باشد

شعر نوجوان باید سرشار از نشاط، پویایی و خلاقیت باشد