مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 15:052020-10-30دانش

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به تولید «کیت تشخیص کرونا در 15 دقیقه» شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان موفق شدند با بهره گیری از روزش سنجش آنتی بادی تولید شده در بدن، - پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به تولید کیت تشخیص کرونا در 15 دقیقه شدند محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان موفق شدند کیت شناسایی کرونا در 15 دقیقه را با هزینه ای بسیار کمتر از روش های معمول، تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان موفق شدند با بهره گیری از روزش سنجش آنتی بادی تولید شده در بدن، کیت شناسایی کرونا در 15 دقیقه را با هزینه ای بسیار کمتر از روش های معمول، تولید کنند.

این طرح با محوریت پژوهشکده زیست فناوری و شرکت نانو زیست صنعت اهورا، از شرکت های رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده است.

در آزمایش های معمول الیزا و Real Time PCR پاسخ آزمایش در زمانی حدود 4 ساعت اماده می شود، اما با طراحی این کیت سریع با استفاده از نانوذرات طلا و رنگ قرمز ناشی از آن، نتایج آزمایش ارزیابی می شود.

همچنین با استفاده از این کیت می توان حضور آنتی بادی ضدویروس در سرم انسان با چشم غیرمسلح را در کمترین زمان ممکن، یعنی 15 دقیقه، تشخیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به تولید «کیت تشخیص کرونا در 15 دقیقه» شدند

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به تولید «کیت تشخیص کرونا در 15 دقیقه» شدند