مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 13:202020-10-29اقتصادي

200هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود


معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از «در حال فاسد شدن» 200 هزار تن برنج دپو شده در بنادر و گمرکات کشور به دلیل عدم تخصیص ارز خبر داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی گفت: بیش از 200 هزار تن برنج از چندین ماه پیش در گمرک و بنادر دپو شده و مجوز ترخیص ندارد؛ آن هم در شرایطی که بنا بر اعلام مسئولان و صاحبانشان، این برنج ها در حال فاسد شدن هستند و با عدم پرداخت ارز به فروشنده، اعتبار بین المللی تجار زیر سوال رفته؛ در این بین سکوت دستگاه های مربوطه قابل تأمل است.

وی در واکنش به خبر فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات 40 واگن موز، اظهار داشت: طبق مفاد ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات، واردکنندگان کالا اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش منحصراً باید به وزارت صمت مراجعه کنند.

معاون فنی گمرک افزود: در تبصره ذیل این ماده اعلام شده موافقت با ورود کالا مجوز ترخیص تلقی شده و نیاز به اخذ مجوز جداگانه ای از وزارتخانه مزبور نیست.

وی به مصوبه 22 فروردین سال 97 هیأت وزیران اشاره کرد و یادآور شد: طبق جزییات این مصوبه واردات تمامی کالاهای تجاری به کشور از مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و سایر مبادی ورودی بدون ثبت سفارش ممنوع اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود

200هزار تن برنج وارداتی در گمرک فاسد می شود