مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 11:152020-10-28فرهنگي

خدمتی که میثم مطیعی به زبان فارسی کرد


زبان فارسی در محدوده کشورهای فارسی زبان محصور مانده بود اما با نوحه ها و چهره بین المللی میثم مطیعی زبان فارسی به کشورهای عربی راه پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در برنامه ای پژوهشی با عنوان محرم امسال که توسط گروه فرهنگ و هنر دانشکده فرهنگ و ارتباطات و نیز اندیشکده راهبردی در ماه محرم امسال پرداخت.

احیا و تلفیق میراث ادبی گذشته با استفاده از نوحه مبین اردستانی، شاعر در ابتدای این نشست مجازی گفت: با مرور اشعار و نوحه های حاج غزل ناب و شاخص عاشورایی در مجالس خود نخوانده است.

استفاده از تخیل متعادل، هنری بودن زبان و تلمیحات قرآنی فراوان از دیگر نکات شاخص آثار این مداح است.

مخابره پیام به جهان اسلام از هیئتی در دانشگاه وی عنوان کرد: می بینیم که گاهی حتی یک نوحه یک بند فارسی دارد اما کسانی که عرب زبان هستند انس می گیرند و حتی پیگیر هستند که کمی بیشتر فارسی متوجه بشوند و ازین طریق زبان فارسی فرصت بروز دوباره ای را پیدا می کند و این تجلی مبارک است.

حفظ حافظه تاریخی و پر کردن گسست نسلی با تاریخ شفاهی محسن صفایی فر، کارشناس فرهنگی و اجتماعی در ادامه این نشست مجازی گفت: یکی از اتفاقات مهم نوحه های امسال میثم مطیعی که در شبکه های اجتماعی بحث انگیز هم شد نوحه ماشین زمان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمتی که میثم مطیعی به زبان فارسی کرد

خدمتی که میثم مطیعی به زبان فارسی کرد