مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-28سياسي

اهداف قیام زید و نظر ائمه (ع) درباره او


«امام صادق (علیه السّلام) زید را، هم قبل از اینکه کشته بشود و هم بعد از آنکه کشته شد، با کلمات خیلی موجز و جالب و عمیقی تأیید می کرد.

» - امام صادق (علیه السّلام) زید را، هم قبل از اینکه کشته بشود و هم بعد از آنکه کشته شد، با کلمات خیلی موجز و جالب و عمیقی تأیید می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه کیهان در ادامه انتشار سلسله گفتارهای رهبر معظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)، به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: حالا می خواهیم بدانیم که اوّلاً انگیزه زید از این قیام چه بوده؟ چرا قیام کرد؟ ثانیاً نظر امام صادق (علیه السّلام) که معاصر با قیام بوده است نسبت به این قیام چیست؟ امّا در مورد انگیزه قیام، بنده فقط یکی دو روایت را و آنچه از روایات، ما استنباط می کنیم متذکّر می شوم برای شما؛ چون این ها مسائل نظری نیست، این ها مسائل روایتی است، خبری است و بایستی ببینیم در روایات و در اخبار و در تواریخ چه رسیده به ما و از آنها بفهمیم.

بنده دو سه روایت از ایشان نقل می کنم: یک روایت این است که زیدبن علی بن الحسین می رود پیش هشام.

علّت اینکه چرا رفت پیش هشام در روایت نیست، بالاخره زید مردی بود جزو آحاد جامعه اسلامی و کارهایی دست این رییس یعنی هشام داشت _ مثل اینکه شما مثلاً مراجعه می کنید به رییس فلان اداره چون یک کاری آنجا دارید؛ چون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف قیام زید و نظر ائمه (ع) درباره او

اهداف قیام زید و نظر ائمه (ع) درباره او