مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 15:352020-10-27اقتصادي

عرضه خودرو در بورس احتمالا منتفی می شود


یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا احتمالا منتفی می شود، گفت: طبق تصمیم دولت، بخشی از خودروها توسط هیأت مدیره خودروسازان قیمت گذاری خواهد شد.

- میلاد بیگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا احتمالا منتفی می شود، اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته طرح جدیدی برای قیمت گذاری خودروها اجرا کند که براساس آن، 50 درصد تولیدات شرکت های خودروساز توسط هیأت مدیره این شرکت ها قیمت گذاری می شود و قیمت 50 درصد بقیه نیز توسط شورای رقابت تعیین خواهد شد که احتمالاً برای عرضه این خودروها روش قرعه کشی اجرایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دخالت مسئولان دولتی در صنعت خودروسازی آثار و تبعاتی را در کشور به همراه داشته است، گفت: در تمام تصمیم گیری های داخل بنگاه ها اعم از تصمیم گیری در مورد مدیران و یا سایر تصمیمات امکان دخالت بلادرنگ از سوی دولت ها وجود دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دولت ها هر چهار سال یک بار تغییر می کنند و در عین حال، وزرا نیز در میانه راه عوض می شوند، مجلس نیز تغییر می کند که این تغییرات باعث می شود برنامه جامعی برای صنعت خودرو اجرا نشود.

بیگی توضیح داد: هر نهادی که امکان چانه زنی با دولت داشته باشد، می تواند بر وضع شرکت ها اثرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه خودرو در بورس احتمالا منتفی می شود

عرضه خودرو در بورس احتمالا منتفی می شود