مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-27بين الملل

ترامپ و سرمایه داری همپالگی ها


از وقتی که ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 قد علم کرد، سرمایه داری همپالگی ها چون قارچ در ایالات متحده سربرآورده است.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: چهار سال گذشته است، اما سرانجام فرار مالیاتی رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و بدهی های سنگین او فاش شده اند، مثل بسیاری از اقدامات او در راستای تامین منافع خود و تلاش هایش برای سود رساندن به همپالگی هایش.

در دوران ترامپ اندک اندک سرمایه داری همپالگی ها در ایالات متحده عینیت پیدا کرده است؛ سیستمی که در آن رهبران سیاسی در ازای برخورداری از عدم مخالفت های سیاسی و لطف های اقتصادی، منافع  برخی کسب و کارها را تامین و از آنها حفاظت می کنند.

بر اساس چنین ترتیباتی که عموما در کشورهای پسا استعماری و پسا کمونیستی مشاهده می شود، همپالگی ها همان دوستانی هستند که از حکام خودکامه حمایت و آنها را تامین مالی می کنند.

در مقابل کمک های مالی انتخاباتی و دیگر کمک های مالی، این دوستان با پست های انحصاری، تخفیف های مالیاتی خاص، حفاظت در برابر واردات های رقیب و معافیت های تعرفه ای که سایر رقبا را دربرنمی گیرد، به آنها پاداش داده می شود.

به این ترتیب عبارت سرمایه داری به یک اسم بی مسما تبدیل می شود: هر چند فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی جریان دارد، اما سودآوری آن بستگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ و سرمایه داری همپالگی ها

ترامپ و سرمایه داری همپالگی ها