مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:102020-10-26ورزشي

اقدام خودسرانه فدراسیون کوهنوردی همدان در حذف نام «یخچال» از طرح سیمرغ


رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: ما هم اذعان داریم که قله «کوبُره» بلندترین قله استان است اما تنها معیار بلندترین قله بودن برای حضور در طرح سیمرغ کفایت نمی کند.

- اقدام خودسرانه فدراسیون کوهنوردی همدان در حذف نام یخچال از طرح سیمرغ ایسنا/همدان رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: ما هم اذعان داریم که قله کوبُره بلندترین قله استان است اما تنها معیار بلندترین قله بودن برای حضور در طرح سیمرغ کفایت نمی کند.

علیرضا گوهری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قله کوبُره تویسرکان حدود 15 متر بلندتر از قله یخچال الوند است و این مسئله در مستندات و مکتوبات ما از 30 سال پیش وجود داشته اما برخی به اشتباه فکر می کنند تازه کشف شده یا اینکه ما پافشاری می کنیم یخچال بلندتر است.

وی ادامه داد: معیار ارتفاع فقط یکی از فاکتورهای حضور در طرح سیمرغ است و قله باید زیرساخت مورد نیاز مانند پناهگاه و مسیر دسترسی ایمن را هم داشته باشد و تبعات کمتری به محیط زیست وارد کند.

گوهری خاطرنشان کرد: وقتی یک قله در قالب طرح سیمرغ قرار می گیرد، متقاضیان زیادی از سراسر کشور برای صعود در آنجا حضور پیدا می کنند و قطعاً دوستان تویسرکانی اقدام به ساخت پناهگاه خواهند کرد اما ما مخالف صددرصد ایجاد زیرساخت و تخریب منطقه هستیم چراکه این تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام خودسرانه فدراسیون کوهنوردی همدان در حذف نام «یخچال» از طرح سیمرغ

اقدام خودسرانه فدراسیون کوهنوردی همدان در حذف نام «یخچال» از طرح سیمرغ