مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-26اقتصادي

اگر بازارگردان ها در بازار سرمایه فعال شوند تعادل ایجاد می شود


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر بازارگردان ها به صورت کامل در بازار سرمایه فعال شوند می توانند تعادل را در بازار ایجاد کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نوسانات شاخص بازار سرمایه طی ماه های اخیر، گفت: امسال در بازار سرمایه کارهای بسیار خوبی انجام شده که افزایش نرخ شاخص ها یکی از این اتفاقات خوب بوده است.

قالیباف اصل با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت یکی دیگر از اتفاقات خوب در سال جاری بود، افزود: سهام عدالت بعد از 15 سال آزاد شد و حدود 13 هزار میلیارد تومان سهامدار، سهام خود را در بازار فروختند که عمدتا هم جزو قشر مستضعف هستند.

وی تصریح کرد: تقویت تجهیز پس انداز و تامین مالی از طریق بازار سرمایه یکی دیگر از اتفاقات مهم امسال بود، سال گذشته 262 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه اتفاق افتاد در صورتی که در 6  ماهه امسال این عدد به 300 هزار میلیارد تومان رسیده است.

عرضه های اولیه در سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان بوده اما امسال تاکنون 25 هزار میلیارد تومان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر بازارگردان ها در بازار سرمایه فعال شوند تعادل ایجاد می شود

اگر بازارگردان ها در بازار سرمایه فعال شوند تعادل ایجاد می شود