مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 06:452020-10-26پزشكي

مراقب علائم هپاتیت باشید


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انواع مختلف بیماری هپاتیت و راه های انتقال آن، در خصوص عوارض جبران ناپذیر این بیماری ویروسی هشدار داد.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انواع مختلف بیماری هپاتیت و راه های انتقال آن، در خصوص عوارض جبران ناپذیر این بیماری ویروسی هشدار داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افشین منیری هپاتیت ویروسی را یک معضل بهداشتی در جوامع دانست و گفت: این بیماری توسط ویروس های هپاتیت A, B, C, D, E ,G ایجاد می شود که نوع Bو C هپاتیت مزمن ایجاد می کند و اگر تشخیص داده نشود منجر به ایجاد نارسایی کبدی و در نهایت سرطان کبد خواهد شد.

این متخصص بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: التهاب در بافت کبد (هپاتیت) می تواند بدون علامت باشد و در صورت پیشرفت درگیری مغزی، کبدی، کلیوی و در نهایت مرگ ایجاد کند.

منیری تب، لزر، بدن درد و بی اشتهایی را از علائم هپاتیت ذکر و اظهارکرد: زمانی که درگیری کبدی ایجاد شود و سلول های این عضو از بین برود، آنزیم های کبدی بالا می رود و فرد به زردی مبتلا می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: راه های انتقال هپاتیت A و E مدفویی و دهانی است اما هپاتیت B, C, D, G معمولا به صورت تماس های جنسی، انتقال مادر به کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب علائم هپاتیت باشید

مراقب علائم هپاتیت باشید