مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 03:452020-10-26بين الملل

اذعان سودان به اجبار آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی


سودان فاش کرد که دولت واشنگتن حذف نام این کشور از لیست سیاه تروریسم را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشروط کرده بود.

- سودان فاش کرد که دولت واشنگتن حذف نام این کشور از لیست سیاه تروریسم را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشروط کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از القدس العربی، کابینه سودان یکشنبه شب فاش کرد که ایالات متحده در جریان سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده شرطش برای حذف نام سودان از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم، عادی سازی روابط میان خارطوم و تل آویو است.

پامپئو اواخر ماه اوت به عنوان بخشی از یک تور منطقه ای از سودان بازدید کرد و اولین وزیر امور خارجه آمریکا بود که پس از 15 سال به این کشور سفر کرد.

کابینه سودان در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان این بازدید، پامپئو پیشنهاد به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط با اسراییل را به عنوان شرط حذف سودان از لیست ارائه داد.

در این بیانیه همچنین آمده است، طرف آمریکایی همچنین پیشنهاد کرد که یک کالمه چهارجانبه بین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تبریک به عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور برقرار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان سودان به اجبار آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

اذعان سودان به اجبار آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی