مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 22:252020-10-25اقتصادي

شورای ملی زعفران و تجار، زعفران کاران تربت حیدریه را همراهی نکردند


مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: هر چند قبل از زمان برداشت محصول زعفران در شهرستان جلساتی برگزار و مقرر شد که محصول کشاورزان با قیمت بالا خریداری شود اما شورای ملی زعفران و تجار همراهی نکردند.

- حسین محمدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان تربت حیدریه یکی از قطب های مهم تولید زعفران در دنیا است که 8700 هکتار سطح زیر کشت دارد.

وی گفت: سالیانه در شهرستان تربت حیدریه 35 تن زعفران خشک با کیفیت بسیار مطلوب تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه همچنین زعفران را یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمدی تربت حیدریه عنوان و اظهار کرد: تربت حیدریه در کشت زعفران قدمت دیرینه دارد و به دلیل مرغوبیت نوع زعفران و سازگاری مناسب گیاه، هر سال مقداری از پیاز این محصول به دیگر استان ها صادر می شود.

وی عنوان کرد: برای کیفی سازی زعفران سال گذشته 30 دستگاه خشک کن در اختیار کشاورزان قرار داده شد تا زعفران تولیدی به صورت مکانیزه و با کیفیت مطلوب خشک شود.

محمدی مطرح کرد: اگر چه بخش اعظمی از زعفران شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود اما در تولید این محصول دو حلقه مفقوده داریم، ابتدا اینکه برداشت زعفران هنوز با دست صورت می گیرد که موجب افزایش هزینه های تولید می شود و دیگری نبود صنایع تبدیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای ملی زعفران و تجار، زعفران کاران تربت حیدریه را همراهی نکردند

شورای ملی زعفران و تجار، زعفران کاران تربت حیدریه را همراهی نکردند