مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 18:152020-10-25سياسي

استقرار معدن دره زرشک در قلب تامین منابع آبی یزد


دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد گفت: معدن مس علی آباد یا همان معدن دره زرشک در قلب تامین منابع آبی یزد واقع شده و تهدیدهای جدی محیط زیستی به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین ملکی نژاد در نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد، یکی از رسالت های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را بررسی و مطالعه اثرات و تبعات مثبت و منفی طرح های مهمی دانست که یا در استان در حال اجرا هستند و یا قرار است اجرا شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون تفکرآب دانشگاه یزد به موضوع معدن مس دره زرشک برای کمک به مدیران استان و با هدف ارتقا توسعه پایدار در استان ورود پیدا کرده است، افزود: معدن مس علی آباد و دره زرشک در حوزه دشت یزد - اردکان و کویر ابرکوه - سیرجان واقع شده که این ارتفاعات با توجه به میزان بارش، یکی از نقاط مهم و در واقع، قلب تأمین کننده منابع آبی استان یزد است.

ملکی نژاد با اشاره به فعالیت معادن مختلف در سراسر کشور که می توانند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشند، به تشریح اثرات و تبعات منفی این معادن، بر منابع آب سطحی و زیر زمینی، انتشار آلودگی منابع آبی و تخریب پوشش گیاهی، تهدیدهای زیست محیطی، تخریب زیستگاه های حیات وحش، آلودگی های صوتی، تهدید آثار تاریخی در روستاهای دره زرشک و توران پشت، مهاجرت معکوس به استان، تعطیل شدن فعالیت های کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار معدن دره زرشک در قلب تامین منابع آبی یزد

استقرار معدن دره زرشک در قلب تامین منابع آبی یزد