مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 12:302020-10-25بين الملل

آمریکا: حذف نام سودان از لیست تروریسم حاصل تلاشی یک سال و نیمه است


سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا حاصل تلاش های مداوم میان دولت سودان و آمریکا در طول یک سال و نیم است.

- سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا حاصل تلاش های مداوم میان دولت سودان و آمریکا در طول یک سال و نیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مورگان اورتگاس، سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت، توافقنامه صلحی که سودان و رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا به آن دست یافته اند، زمینه های مختلفی به روی سودان پس از 27 سال انزوا باز خواهد کرد زیرا همکاری های تجاری، دیپلماتیک و اقتصادی بین دو طرف وجود خواهد داشت و همه این مسائل به ملت سودان کمک خواهد کرد.

وی افزود: شاهد لحظات تاریخی در کاخ سفید هنگام تماس تلفنی چهارجانبه بودیم که بین دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان، عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی این کشور و نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل برقرار شد.

اورتگاس گفت: سفرهای متعددی میان اسراییل و سودان با هدف امضای توافقنامه های تبادلات تجاری و همکاری انجام خواهد شد و این نه تنها به سودان در مسیر دموکراسی خود بلکه در رسیدن به اقتصاد پر رونق در منطقه نیز کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: حذف نام سودان از لیست تروریسم حاصل تلاشی یک سال و نیمه است

آمریکا: حذف نام سودان از لیست تروریسم حاصل تلاشی یک سال و نیمه است