مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 10:252020-10-23اقتصادي

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال آینده


بانک جهانی انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2021 به 44 دلار بالغ شود که اندکی بالاتر از میانگین قیمت پیش بینی شده 41 دلار در سال جاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا؛ بانک جهانی در گزارش نیم سالانه دورنمای بازار‌های کالا اعلام کرد قیمت‌های انرژی به خصوص قیمت نفت در دوران شیوع کرونا بیشترین آسیب را در میان کالا‌ها دیده و قیمت نفت در سال آینده رشد چندانی نمی‌کند و به طور میانگین 44 دلار در هر بشکه خواهد بود.

بانک جهانی اعلام کرد اگرچه قیمت‌های کالا‌های کشاورزی و فلزات بخشی از افتی که بر اثر شیوع ویروس کرونا پیدا کرده بودند را جبران کرده اند، اما قیمت نفت حداقل تا سال 2022 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت.

در گزارش بانک جهانی آمده است: علیرغم کاهش چشمگیر تولید، احیای قیمت نفت اخیرا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 و تاثیر آن بر مصرف نفت، متوقف شده است.

تقاضا برای نفت در سال آینده تقریبا در همه کشور‌ها بجز چین پایینتر از سطح مصرف سال 2019 خواهد بود و در نتیجه قیمت‌های نفت از سطح فعلی حدود 40 دلار رشد چندانی پیدا نمی‌کند.

بانک جهانی انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2021 به 44 دلار بالغ شود که اندکی بالاتر از میانگین قیمت پیش بینی شده 41 دلار در سال جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال آینده

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال آینده