مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 04:352020-10-23سياسي

تغییر استراتژی غرب در منطقه غرب آسیا، گذار از سخت افزار گرایی به نرم افزارگرایی


بیش از چهار قرن پیش، نیکلوماکیاولی به شاهزادگان ایتالیایی این را گفت، این که مردم از شما بترسند مهم تر است از اینکه شما را دوست داشته باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسن عبدی، کارشناس ارشد مسائل عراق در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده، آورده است اما اهمیت آن در عصر اطلاعات دو چندان شده است، داشتن اطلاعات، قدرت است و فناوری مدرن اطلاعات باعث گسترش اطلاعات بیش از هر زمان دیگری در تاریخ شده است.

تاکنون رهبران سیاسی وقت کمی را صرف تفکر در چگونگی تغییر ماهیت قدرت کرده اند و یا اینکه در بکارگیری قدرت چگونه می توان ابعاد قدرت نرم را در استراتژی های خود جای داد؟  در فرهنگ های زبان، قدرت را توانایی انجام کار تعریف کرده اند، قدرت در عمومی ترین سطح ، یعنی توانایی به دست آوردن نتایج که شخصی خواهان آن است.

اما همیشه داشتن منابع قدرت تضمین نمی کند که شما همیشه نتایج مورد نظرتان را به دست آورید، به عنوان مثال در زمینه منابع، ایالات متحده بسیار قوی تر از ویتنام بود اما با این وجود در جنگ ویتنام شکست خورد و یا اینکه آمریکا قدرت برتر جهان در سال 2001 بود اما نتوانست از وقوع حادثه 11 سپتامبر جلوگیری کند.

  تبدیل منابع به قدرت تحقق یافته REALIZED POWER به منظور به دست آوردن نتایج دلخواه نیازمند طراحی خوب راهبردی و رهبری با مهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر استراتژی غرب در منطقه غرب آسیا، گذار از سخت افزار گرایی به نرم افزارگرایی

تغییر استراتژی غرب در منطقه غرب آسیا، گذار از سخت افزار گرایی به نرم افزارگرایی