مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 23:052020-10-22فرهنگي

2 بزرگداشت در قاب فیلم کودک/ تقدیر از خاطره سازان نوستالژی های کودکانه


مراسم بزرگداشت کامبیوزیا پرتوی و ابراهیم فروزش، خاطره سازان نوستالژی های کودکانه در جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر سینمای خبرگزاری فارس، آیین بزرگداشت کامبیوزیا پرتوی و ابراهیم فروزش شب گذشته با حضور علیرضا تابش ، دبیر جشنواره فیلم کودک و جمعی از اهالی سینما با رعایت مسائل بهداشتی در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای مراسم علیرضا تابش دبیر جشنواره با قرائت متنی درباره ابراهیم فروزش بدین شرح گفت: نام ابراهیم فروزش زمانی در سینمای کودک و نوجوان ایران طنین انداز شد که از کودکان در خانه مانده ‫ای گفت که بزرگترها به اجبارِ شرایط زندگی، فراموش‫شان کرده بودند.

او راوی داستان آن‫ها شد که سرشار بود از سادگی، صداقت و معصومیت کودکانه.

داستانش چنان بر دل نشست که وقتی او سراغ یک خمره در مدرسه‫ای روستایی رفت، فیلم‫هایش تبدیل شد به یک بازی کودکانه، جمعی که بزرگتر‫ها هم در آن شریک بودند.

این‫گونه مرز میان دنیای بزرگترها و کودکان چنان ظریف و نادیدنی شد که انگار بزرگترهای فیلم‫های او بخشی از این دنیای کودکانه‫ پرهیاهو بودند.

دنیایی پر از رنگ که آدم‫های قصه فقط قدشان بزرگ شده بود، اما هم چنان کودکانی بودند که هنوز نتوانسته بودند از ریشه‫ های کودکی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 بزرگداشت در قاب فیلم کودک/ تقدیر از خاطره سازان نوستالژی های کودکانه

2 بزرگداشت در قاب فیلم کودک/ تقدیر از خاطره سازان نوستالژی های کودکانه