مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 05:352020-10-22اقتصادي

صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا در فارس


مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا با ظرفیت تولید سالانه 60 کیلوگرم جلبک اسپرولینا در شهرستان و استان فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، غلامرضا صدیقی گفت: این کارگاه  در منطقه شرفویه و با همت آقای حسین کاظمی  در زمینی به مساحت 100 مترمربع راه اندازی شده  که مساحت گلخانه و استخر کشت جلبک 60 مترمربع( با گنجایش 12 متر مکعب)  است و سالانه 60 کیلوگرم جلبک اسپرولینا تولید و فرآوری می کند.

صدیقی با اشاره به  اینکه  برای رشد و پرورش این جلبک  آب شرب فراوان نیاز نبوده و با آب لب شور قابل رشد و نمو می باشد گفت : پرورش جلبک اسپرولینا نسبت به سایر محصولات کشاورزی گزینه مناسبی برای مناطق خشک و غیر قابل کشت است.

به گفته وی با توجه به اینکه این واحد تولیدی  به عنوان اولین طرح پرورش جلبک در استان فارس می باشد می توان به عنوان طرح پایلوت جهت ترویج این نوع فعالیت در استان فارس و استان های همجوار محسوب شود .

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لارستان در پایان اظهار کرد: امروزه , استفاده ازجلبک ها در زمینه صنعتی، کشاورزی، غذایی، دارویی و تولید سوخت پاک ابعاد گسترده ای یافته است، و با توجه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا در فارس

صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا در فارس