مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 01:152020-10-21اجتماعي

7 شرط استفاده از فناوری برای افزایش اثرگذاری آموزش در بحران


بسته شدن مدرسه ها به منظور مهار شیوع ویروس مهلک کووید 19، خطر گسترش نابرابری های آموزشی برای گروه های محروم و در حاشیه و کودکان توان یاب را در پی دارد، - بسته شدن مدرسه ها به منظور مهار شیوع ویروس مهلک کووید 19، خطر گسترش نابرابری های آموزشی برای گروه های محروم و در حاشیه و کودکان توان یاب را در پی دارد، چرا که از احتمال بازگشت آن ها به روند آموزش های رسمی پس از بازگشایی مجدد مدرسه ها می کاهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قبل از شیوع و همه گیر شدن ویروس کووید 19 دنیا با بحران یادگیری درگیر بود که به بزرگ ترین چالش جهانی برای آماده کردن کودکان و نوجوانان برای زندگی، کار و شهروند فعال بودنشان تبدیل شده بود؛ تقریباً 617 میلیون کودک و نوجوان در دور تا دور دنیا قادر نبودند حداقل سطوح مهارت ریاضی و خواندن را به دست آورند، در حالی که دو سوم آن ها در مدرسه حضور داشتند (یونیسف، 2019).

با بسته شدن طولانی مدت مدرسه ها و ایجاد وقفه در آموزش، تنها یادگیری از دست نرفته، بلکه طبق پیش بینی بانک جهانی، در بلندمدت به سرمایه انسانی و فرصت های اقتصادی نیز لطمه وارد شده است (بانک جهانی، 2020).

در این نوشتار، ضمن معرفی موضوع آموزش وپرورش در بحران، به موضوع عاملیت یادگیرنده در این شرایط و نقش فناوری در آموزش در بحران پرداخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 شرط استفاده از فناوری برای افزایش اثرگذاری آموزش در بحران

7 شرط استفاده از فناوری برای افزایش اثرگذاری آموزش در بحران