مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 09:252020-10-21پزشكي

آشنایی با نشانه های خودکشی در کودکان و توصیه هایی برای والدین


کارشناسان معتقدند افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی در کودکان، می تواند علت تهدید به خودکشی در کودکان و نوجوانان باشد.

- جی پلاس ، علی رغم پیشرفت های فراوانی که بشر در بخش های مختلف به دست آورده است، اما گاهی خلاء عاطفی و وجود یک اختلال روانی او را به پایان دادن به زندگی ترغیب می کند.

اگر اختلالات روانی و روانپزشکی افراد در مراحل مختلف زندگی و به ویژه در دوره کودکی و نوجوانی جدی گرفته شود و درمان آن از طرف والدین او دنبال شود، جان کودک و نوجوان از وقوع اتفاق تلخی، چون خودکشی در امان می ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ به عقیده متخصصان و پژوهشگران علم روانشناسی و روانپزشکی، وقوع بیش از 90 درصد خودکشی ها به وجود یک اختلال روانی و روانپزشکی، بی تفاوت بودن و بی اهمیتی افراد به خلق و خوی فرد فوت شده در اثر خودکشی باز می گردد.

کودکی که به یکباره حرف از مرگ و مردن به میان می آورد و درباره مواردی این چنینی صحبت می کند و استرس و اضطراب مداوم دارد، باید توسط والدین خود به روانشناس و پس از آن در صورت تجویز روانشناس به روانپزشک ارجاع داده شود.

افراد در مراحل مختلف زندگی با مشکلات و فراز و نشیب های بسیاری روبرو می شوند که در صورت داشتن مهارت حل مسئله می توانند به سلامت و با موفقیت آن مرحله را پشت سر بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با نشانه های خودکشی در کودکان و توصیه هایی برای والدین

آشنایی با نشانه های خودکشی در کودکان و توصیه هایی برای والدین