مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 09:202020-10-21اجتماعي

فرود 2500 اردک سرحنایی در تالاب کانی برازان


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در پایش های خود از تالاب بین المللی کانی برازان 2500 قطعه اردک سرحنایی مهاجر مشاهده کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، فاروق سخنور اظهار کرد: این اردک‌ها که در لیست گونه‌های حمایتی قرار دارند در دسته‌های صدتایی در مسیر کوچ خود از مناطق شمالی به جنوب در این تالاب برای استراحت و تغذیه توقف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدت حضور این پرندگان مهاجر در این تالاب متفاوت بوده و برخی دسته‌ها زودتر و برخی دیگر دیرتر کانی‌برازان در آذربایجان غربی را ترک می‌کنند، اضافه کرد: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی، گونه‌های دیگری از جمله فلامینگو و غازخاکستری نیز وارد این تالاب می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: این تالاب به علت وضعیت مطلوب و امنیت مناسب به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال‌غرب کشور تبدیل شده و همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی حجم آب تالاباضافه کرد: حجم کنونی آب این تالاب به حدود 2 میلیون متر مکعب رسیده و عمق آب در برخی مناطق به بیش از 85 سانتی‌متر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرود 2500 اردک سرحنایی در تالاب کانی برازان

فرود 2500 اردک سرحنایی در تالاب کانی برازان