مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 21:402020-10-20پزشكي

ادعای داروی درمان کرونایی که در همدان تولید شد ولی مستندات آن ارائه نشد


اخیرا در خبرها ادعای تولید دارویی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا از سوی یکی از محققان همدانی منتشر شده، ولی تاکنون مستندات علمی این دارو مبتنی بر تایید آن اعلام نشده است.

- اخیرا در خبرها ادعای تولید دارویی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا از سوی یکی از محققان همدانی منتشر شده، ولی تاکنون مستندات علمی این دارو مبتنی بر تایید آن اعلام نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با جهانی شدن ویروس کرونا همه کشورها به دنبال تولید دارو بودند تا بتوانند این بیماری را مهار کنند و به دنبال آن عزم همگانی برای تولید واکسن این بیماری شروع شد.

در ایران نیز با اعلام فراخوان هایی از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شرکت ها و محققان بسیاری تحقیقات گسترده ای را برای تولید دارو و واکسن آغاز کردند، ولی بر اساس مراجع علمی ملی و بین المللی به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا تاکنون تولید هیچ داروی اختصاصی برای این بیماری تایید نشده است، ولی بر اساس پروتکل های درمانی ملی و بین المللی داروهایی را برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کووید-19 پیشنهاد کرده اند.

از جمله این داروهای پیشنهادی می توان به اوسل تامیویر برای درمان آنفلوآنزا اشاره کرد که کمیته علمی ستاد کرونا بی اثر بودن این دارو را به اثبات رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای داروی درمان کرونایی که در همدان تولید شد ولی مستندات آن ارائه نشد

ادعای داروی درمان کرونایی که در همدان تولید شد ولی مستندات آن ارائه نشد