مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-20اقتصادي

پشت پرده نوسانات نرخ ارز در بازار


معاون اداره آمار و تعهدات بانک مرکزی معتقد است که منفی شدن تراز تجاری کشور (اعم از نفتی و غیرنفتی) به طور طبیعی، موجب تشدید فشار بر بازار ارز و در نتیجه افزایش نرخ ارز شده است.

- جی پلاس، نوسانات نرخ ارز این روزها بسیاری از تحلیلگران و فعالان اقتصادی را نگران کرده و به این فکر فرو داشته است که آیا اقتصاد ایران، تاب این نوسانات را دارد یا خیر.

از سوی دیگر، بانک مرکزی نیز در تلاش است تا با روش های متعدد از جمله عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی، برخی از نیازهای متقاضیان را پاسخ دهد.

موضوعی که با اما و اگرهای بسیاری مواجه است.

حمید آذرمند، معاون اداره آمار و تعهدات ارزی بانک مرکزی در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر، از نقش عوامل مختلف در بازار ارز و نوسانات اخیر این بازار می گوید.

نقش عوامل مختلف در نوسانات نرخ ارز را چگونه می توان دسته بندی کرد؟ مهر نوشت؛ نرخ ارزهای خارجی یا همان رابطه برابری بین ارزهای مختلف، تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می شود که در مباحث نظری اقتصاد به آن ها پرداخته شده است.

در این زمینه، مباحث مختلفی مانند نرخ ارز اسمی، نرخ ارز حقیقی، نرخ ارز مؤثر و نرخ تعادلی و نظایر آن مطرح است که هر یک، وجوه مختلفی از مسئله را بیان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده نوسانات نرخ ارز در بازار

پشت پرده نوسانات نرخ ارز در بازار