مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-20پزشكي

توصیه های متخصص زنان برای پیشگیری از سرطان پستان


یک متخصص زنان، زایمان و نازایی، توصیه هایی را به خانم ها برای شناسایی به موقع و پیشگیری از سرطان پستان، به عنوان دومین سرطان شایع در زنان، ارائه کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی، توصیه هایی را به خانم ها برای شناسایی به موقع و پیشگیری از سرطان پستان، به عنوان دومین سرطان شایع در زنان، ارائه کرد.

دکتر شهلا دانایی در گفت وگو با ایسنا در این خصوص گفت: سرطان پستان معمولا در سنین بالای 50 سالگی ایجاد می شود، اما در شرایط کنونی می بینیم که می تواند در سنین پایین تر نیز خودش را نشان دهد، از این رو به منظور شناسایی هر چه سریعتر این بیماری باید میزان آگاهی را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: سرطان سینه در صورت شناسایی در مراحل اولیه دارای درمان قطعی بوده و می توان از عوارض شدید بیماری و مرگ بیمار، پیشگیری کرد، اما در صورت شناسایی بیماری در مراحل پیشرفته ممکن است پاسخ به درمان، چندان خوب نباشد و بیمار دچار آسیب شود.

وی، انجام غربالگری در زنان بالای 40 سال را از راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه عنوان کرد و گفت: self examination یا خودآزمایی، قدم اول غربالگری بوده و در این مرحله به زنان توصیه می شود از سنین پایین (25 و 30 سالگی) ماهی یک بار، خودآزمایی را انجام دهند؛ سینه ها باید از نظر تغییر در شکل ظاهر پستان و عدم قرینگی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های متخصص زنان برای پیشگیری از سرطان پستان

توصیه های متخصص زنان برای پیشگیری از سرطان پستان