مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 15:052020-10-08پزشكي

سیگار، نخستین عامل سوق دهنده به مواد مخدر


روانشناس بالینی، سیگار را نخستین عامل ترغیب کننده افراد به استفاده از مواد مخدر دانست و گفت با آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان در این زمینه می‌توان مانع چنین اتفاقی شد.

مهرداد تنها در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه علت های مختلفی برای مصرف سیگار وجود دارد،‌ اظهار داشت: بسیاری از افرادی که به مصرف دخانیات و از جمله سیگار گرایش پیدا می کنند، دسترسی، شرایط محیطی،‌ اختلافات خانوادگی، اختلالات روحی و روانی،‌ وضعیت خانواده و ‌دوستان را زمینه ساز روی آوردن به آن عنوان می کنند.

وی گفت: بیشتر افراد معتاد پیش از گرایش به مواد مخدر، سیگار مصرف می کردند و به خوبی می توان سیگار و مواد مخدر را زمینه‌ساز اعتیاد فرد از هر نوعی به مواد مخدر برشمرد، از این رو اطلاع و آگاهی از مضرات و همچنین عوامل گرایش به سیگار و ارتباط آن با مواد مخدر، مانع از پیشروی اعتیاد فرد خواهد شد.

این متخصص روانشناس افزود: ویژگی‌های فردی و شخصیتی مثل هیجان زیاد، فعالیت و رفتارهای مخاطره آمیز، تحمل فشارهای عصبی یا عوامل اجتماعی از عمده عواملی است که موجب می‌شود فرد یا افراد بسیاری به سمت مصرف سیگار روی آورند و از طرفی به خاطر عدم اطلاع رسانی از عوارض و آسیب‌های روانی و جسمی آن بی توجه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار، نخستین عامل سوق دهنده به مواد مخدر

سیگار، نخستین عامل سوق دهنده به مواد مخدر