مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:552020-10-01اقتصادي

سالمندی، سونامی که نیازمند حمایت است/ تکریم فصل خزان زندگی با مهر


امروزه و با بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی، توجه یه قشر سالمند کاهش یافته، این در حالی است که با توجه به افزایش سن جمعیت، بایستی با فراهمی زیساخت ها بیش از پیش به تکریم سالمندان اهمیت داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سالمندی دورانی است که در آن افراد از پس نیازهای روزمره خود برنیامده و برای انجام کارهای خود به کمک دیگر اعضای خانواده نیازمندند.

در اغلب افراد سالمند قدرت و توان جوانی کاهش یافته وفعالیت کاری آنها کم می گردد، از این رو سالمند با نبود توان جسمی و اجتماعی روبرو شده و نیروی کار مفیدی برای جامعه محسوب نمی شود.

بسیاری از سالمندان احساس تنهایی کرده و تصور می کنند نیازی به وجود آنها نیست، به گونه ای که در فرد مسن انگیزه ها کاهش می یابد و دیگر مانند یک جوان آرزویی ندارند که برای رسیدن به آن تلاش کنند.

از طرفی با افزایش سن، دیدن و شنیدن کارآیی لازم خود را از دست داده و از سرعت و قدرت توانایی سالمندان کاسته می شود، از این رو بروز حالاتی چون کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، نگرانی و بی تفاوتی در این قشر از جامعه امری طبیعی است.

سرای سالمند مرکزی است که سالمندان در آنجا نگهداری می شوند و پرستاران بطور شبانه روز سالمند را تحت نظردارند و نیازهای روزانه آنها از قبیل بهداشتی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی را تامین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندی، سونامی که نیازمند حمایت است/ تکریم فصل خزان زندگی با مهر

سالمندی، سونامی که نیازمند حمایت است/ تکریم فصل خزان زندگی با مهر