مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 05:002020-10-01پزشكي

رابطه سوء تغذیه با کمر درد


کمردرد از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که حتی جوانان نیز با آن دست به گریبانند و برخی کارشناسان معتقدند سوءتغذیه می‌تواند آغازگر کمردرد باشد.

مینو رضوانی متخصص ارتوپدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: هرچه میزان قندهای ساده در رژیم غذایی ما بیشتر باشد، احتمال اینکه به کمردرد مبتلا شویم بیشتر است، قندهای ساده وقتی وارد بدن می شوند، ذخایر عضلانی گلیکوژن را تامین می کنند و اضافی آنها در بدن به چربی تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: آنچه باعث کمردرد به ویژه در جوانان می شود آن است که عضلات ناحیه کمر و اطراف ستون فقرات، ضعیف عمل می کنند، یعنی نمی توانند آنقدر محکم باشند که تغییرات ناگهانی حرکت را تحمل کنند.

در واقع موادغذایی ارتباط مستقیمی در توانمندی عضلات اطراف ستون فقرات و عضلات موجود در ناحیه کمر دارند.

رضوانی با بیان اینکه پروتیین ها نقش بسیار موثری در تقویت و قدرتمندی عضلات ایفا می کنند، ادامه داد: افرادی که از منابع پروتیین مانند لبنیات، گوشت و به ویژه حبوبات یعنی پروتیین های گیاهی استفاده نمی کنند، توانمندی عضلات آنها بسیار پایین است.

این پزشک تصریح کرد: فیتوکمیکالها رنگدانه هایی به رنگ بنفش، قرمز و زرد هستند که در میوه ها و سبزیجات قرار داشته و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، مطالعات نشان دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه سوء تغذیه با کمر درد

رابطه سوء تغذیه با کمر درد