مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 16:152020-09-30اقتصادي

نوسان سازها را محدود کنید نه سهامداران را


استاد اقتصاد با بیان این که بازار سرمایه از خلاء وجود بازارگردان های قوی به شدت رنج می برد گفت: قطعا مسوولین سازمان بورس باید بازارسازاها را شناسایی و با بستن کدها آن ها را محدود کنند.

- ، مهمترین ویژگی بازار سهام که همه ی سهامداران و کارشناسان تا پیش از قانون ممنوعیت نوسان گیری مثال می زدند، نقد شوندگی است.

اما نقدشوندگی که یکی از ویژگی های مهم این بازار بود به دلیل قانون ممنوعیت نوسان گیری هم به خطر افتاد تا منتظر اقدامات و تصمیمات بعدی مسوولین سازمان بورس باشد.

کارشناسان راه‌های مختلفی برای جلوگیری از نوسان سازی ها بیان کرده اند چرا که اکثر آنها معتقدند این قانون به شدت سهامداران را از بازار سهام دور می کند و نقدینگی را به سمت بازارهای دیگری هدایت می کند.

بی شک تداوم این روش موجب کاهش جذابیت بورس شده و ریسک خروج سرمایه ها را در بازار به شدت افزایش می دهد.

حسین محمودی اصل؛ اقتصاددان و کارشناس بازار سرمایه درباره لغو نوسان‌گیری یا خرید و فروش سهم در یک روز نکاتی را برای رادار اقتصاد تشریح کرده است.

ممنوعیت نوسان گیری در بازار سرمایه را اگر تحلیل کنید به نظر شما مدیران بورس دست به چه اقدام تازه ای در شرایط کنونی بازار زده اند؟ آیا اقدامات جدید مناسب وضعیت بازار است؟ بازار سرمایه در روزهای بسیار حساسی به سر می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسان سازها را محدود کنید نه سهامداران را

نوسان سازها را محدود کنید نه سهامداران را