مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 10:402020-09-30اجتماعي

تنها شکارگاه دارای مجوز شکار کشور در سیرجان میزبان گردشگران


بزرگترین مجموعه زیست محیطی کشور با پرورش و تکثیر قوچ و بزکوهی در 30 کیلومتری محور سیرجان به بافت، شکارگاه گردشگران داخلی و خارجی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، بزرگترین مجموعه زیست محیطی کشور با پرورش و تکثیر قوچ و بزکوهی در 30  کیلومتری محور سیرجان به بافت، شکارگاه گردشگران داخلی و خارجی شده است.

این شکارگاه که تنها محل دارای مجوز شکار در کشور است، علاوه بر رفع ممنوعیت شکار،  شرایط حفظ و تکثیر حیات وحش را نیز فراهم کرده است.

این منطقه اکنون دارای گردشگران داخلی و خارجی است که برای شکار بز کوهی و قوچ وحشی به این منطقه واقع در 30 کیلومتری محور سیرجان - بافت به این شکارگاه وارد می شوند تا پس از دریافت سهمیه شکار و کسب مجوزهای لازم به شکار این دو حیوان بپردازند.

حمیدرضا ترجمانی مدیر مرکز پرورش قوچ و بزکوهی سیرجان اظهار داشت: این مجموعه با پرورش 10 راس قوچ و بز کوهی شروع به کار کرد و امروز تعدادشان به 310 راس رسیده است و طی سال گذشته با توجه به سال خوب آبی برای مراتع و طبیعت زاد و ولد این شکارگاه یکصد راس میش و بز کوهی بوده است.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان اولین پناهگاه کشور علاوه بر تکثیر و پرورش قوچ و بز کوهی به مجموعه ای برای دیدن حیات وحش و بزرگترین مجموعه زیست محیطی گردشگری تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها شکارگاه دارای مجوز شکار کشور در سیرجان میزبان گردشگران

تنها شکارگاه دارای مجوز شکار کشور در سیرجان میزبان گردشگران