مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 19:352020-09-29بين الملل

الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود


نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور به تمامی تعهدات خود در زمینه توافق منع سلاح های شیمیایی عمل کرده و پرونده دمشق در این زمینه باید مختومه اعلام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه شنبه تاکید کرد که پرونده سوریه در زمینه مواد شیمیایی باید به طور کامل بسته شود چون این کشور به طور کامل به تعهدات خود در زمینه توافق منع سلاح های شیمیایی عمل کرده و به طور کامل ذخایر خود در این زمینه را از سال 2014 نابود کرده است.

وی که در نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل و به دعوت روسیه و چین درباره پرونده شیمیایی سوریه صحبت می کرد، گفت که نمایندگان برخی کشورهای غربی در شورای امنیت به طور متعمدانه در تلاش برای خدشه وارد کردن به حقایق و نشر دروغ درباره پرونده شیمیایی سوریه هستند.

الجعفری تاکید کرد که سوریه با سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی برای رها شدن از سلاح های شیمیایی خود و حل و فصل موضوعات باقی مانده و دستاویز قرار نگرفتن این پرونده همکاری داشته است.

وی تاکید کرد که سوریه به تعهدات خود بر اساس پیوستن این کشوربه توافق منع سلاح های شیمیایی در سال 2013 عمل کرده و تمامی ذخایر سلاح شیمیایی خود را از ژوئن 2014 نابود کرده و این موضوعی است که مقام مسئول سازمان ملل آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود

الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود