مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-29فرهنگي

درس گفتارهایی درباره شمس به ابوبکر سلّه باف تبریزی می رسد


نشست بعدی درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی به بحث و گفتگو درباره شیخ ابوبکر سلّه باف تبریزی، استاد شمس تبریزی، فردا در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سی وپنجمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با محوریت بحث شیخ ابوبکر سله باف تبریزی، استاد شمس فردا چهارشنبه 9 مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

درباره ابوبکر سلّه باف، در تذکره ها و کتب رجال اطّلاعات زیادی وجود ندارد.

اوّلین کسی که از ابوبکر سلّه باف به عنوان پیر شمس یاد کرده فریدون سپهسالار است و افلاکی نیز در مناقب به این موضوع اشاره کرده است.

خودِ شمس نیز بارها از شیخ ابوبکر به عنوان پیر خود یاد کرده، البتّه صفت سلّه باف را برای او ذکر نکرده است، امّا با توجه به روایات افلاکی و سپهسالار مشخص می شود که منظورِ شمس از شیخ ابوبکر در مقالات، همان شیخ ابوبکر سلّه باف تبریزی بوده است.

شمس با احترام فراوان از شیخ ابوبکر یاد کرده است.

به اعتقاد شمس، شیخ ابوبکر سلّه باف به حدّ مستی از خدا رسیده بود و دارای درک والایی بود که اگر کسی چون مولانا، برای او وعظ می کرد، چنان به عمق آن پی می برد که طاقت شنیدن نداشت.

این نشست از درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی، با سخنرانی محمد ظاهری خسروشاهی مسئول مرکز آموزش زباتن فارسی به دانشجویان غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس گفتارهایی درباره شمس به ابوبکر سلّه باف تبریزی می رسد

درس گفتارهایی درباره شمس به ابوبکر سلّه باف تبریزی می رسد