مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:102020-09-28بين الملل

معرفی هواپیمای پی 8+ عکس


8 Poseidon یک هواپیمای گشت دریایی ساخت شرکت بویینگ آمریکاست، که با هدف اجرای ماموریت هایی مثل شناسایی، پشتیبانی از جنگ الکترونیک توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به کار می رود.

- جی پلاس ، لقب هواپیمای پی 8 که پوسایدون است، نام یکی از الهه های یونان باستان، به معنای خدای دریاها و آب های شور و شیرین است.

هواپیمای پی 8 P-8 اولین هواپیمای گشت دریایی جهان است که برای عملیات مشترک با هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده است و نیروی دریایی آمریکا نیز به دنبال ایجاد هماهنگی اجرای عملیات بین این هواپیما و نسخه دریایی پهپاد گلوبال هاوک یعنی MQ-4C است.

در واقع پهپاد گلوبال هاوک از درون هواپیمای P-8 هدایت می شود و تصاویر دوربین و رادار گلوبال هاوک در P-8 دریافت می شود.

این هواپیما که بر اساس پلتفرم هواپیمای بویینگ 737 ساخته شده است، برای جایگزینی با هواپیماهای گشت دریایی P-3 اوریون به خدمت درآمده و از سال 2015 به تدریج جایگزین این هواپیما شد.

P-8 که دارای بدنه تقویت شده ای به منظور پرواز در ارتفاع پایین است، دارای موتور توربورفن CFM56-7B است که هرکدام 27000 پوند نیروی رانش را برای آن ایجاد می کند و این قدرت موتور بیشینه سرعت 907 کیلومتر بر ساعت و برد 8300 کیلومتری را در حالت غیرمسلح و 2500 کیلومتری در حالت مسلح را برای آن به وجود می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی هواپیمای پی 8+ عکس

معرفی هواپیمای پی 8+ عکس