مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 07:502020-09-28بين الملل

قره باغ ؛ ریشه های بحران و موضع میانه ایران


ظرافت ها و واقعیت های دیپلماسی منطقه ای (سیاست واقعی)، نوع رابطه ایران با روسیه و سیاست های غربگرایانه دولت باکو موانعی عمده هستند که سبب شده سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران قره باغ در موضعی میانه باشد.

- ظرافت ها و واقعیت های دیپلماسی منطقه ای (سیاست واقعی)، نوع رابطه ایران با روسیه و سیاست های غربگرایانه دولت باکو موانعی عمده هستند که سبب شده سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران قره باغ در موضعی میانه باشد.

عصرایران - بحران قره باغ طی دهه‌های گذشته استخوانی لای زخم در منطقه قفقاز جنوبی با پیشینه تاریخی یک بحران قومیتی- سرزمینی است که ریشه‌ آن به دهه‌ها و قرن‌های گذشته می‌رسد.

این منطقه پس از جدایی از قلمرو سرزمینی ایران طی 2 قرارداد گلستان و ترکمانچای (در دوران حکومت فتحعلی شاه قاجار در سال‌های 1812 و 1828) به حاکمیت روسیه تزاری درآمد و تا سال‌های ابتدایی قرن بیستم هم اقوام آذری و هم ارمنی‌ها در این منطقه سکنی داشته و با یکدیگر زندگی می‌کردند.

اما وقایع جنگ اول جهانی، ماجرای کشتار ارامنه به دست امپراتوری عثمانی و انقلاب کمونیستی در روسیه و شکل‌گیری اتحاد جماهیر شوروی و سیاست‌های متناقض و گاه متضادی که از جانب مسکو در این منطقه از قفقاز جنوبی اعمال شد همه و همه دست به دست هم دادند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قره باغ ؛ ریشه های بحران و موضع میانه ایران

قره باغ ؛ ریشه های بحران و موضع میانه ایران