مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 10:102020-09-27بين الملل

گوگل تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت


22 سال پیش دو دانشجوی دکترا در دانشگاه استنفورد آمریکا تصمیم گرفتند یک موتور جستجو به نام گوگل بسازند که اکنون بعد از دو دهه منشاء تحولات عظیمی در دنیای مدرن شده و تبدیل به یکی از ارکان زندگی روزمره مردم سراسر جهان شده است.

- 22 سال پیش دو دانشجوی دکترا در دانشگاه "استنفورد" آمریکا تصمیم گرفتند یک موتور جستجو به نام "گوگل" بسازند که اکنون بعد از دو دهه منشاء تحولات عظیمی در دنیای مدرن شده و تبدیل به یکی از ارکان زندگی روزمره مردم سراسر جهان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وبسایت گوگل در سالروز تولد 22 سالگی این شرکت نوشت: همکاری بین بنیان گذاران گوگل، لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin) در یک روز آفتابی در دانشگاه استنفورد آغاز شد.

این دو دانشجوی دانشگاه استنفورد تلاش کردند تا نحوه تعامل مردم با انبوه اطلاعات در شبکه جهانی وب را بهبود بخشند و در نهایت در سال 1998 گوگل متولد شد و تاریخ را دستخوش تغییر کرد.

نام مشهور جهانی گوگل از یک اصطلاح ریاضی برگرفته شده که در حدود سال 1920 به وجود آمده است.

ادوارد کسنر (Edward Kasner) ریاضی دان آمریکایی هنگام قدم زدن در جنگل های نیوجرسی از برادرزاده جوان خود میلتون سیروتا خواست تا در انتخاب یک نام برای یک عدد گیج کننده که 1 با 100 صفر بود، به او کمک کند و میلتون گفت: گوگول (googol)! این اصطلاح بیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوگل تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت

گوگل تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت