مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 09:402020-09-27بين الملل

درخواست کشور کوچک میکرونزی برای تشنج زدایی در روابط آمریکا و چین


در حالی که چین و آمریکا در روزهای گذشته در سازمان ملل بر سر کووید 19 و آب وهوا اختلاف داشتند، یکی از کوچک ترین کشورهای جهان خواستار تشنج زدایی شد! - درخواست کشور کوچک "میکرونزی"برای تشنج زدایی در روابط آمریکا و چین در حالی که چین و آمریکا در روزهای گذشته در سازمان ملل بر سر کووید 19 و آب وهوا اختلاف داشتند، یکی از کوچک ترین کشورهای جهان خواستار تشنج زدایی شد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، دیوید پانوئلو ، رییس جمهور کشور ایالات فدراسیون میکرونزی در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: میکرونزی از دوستان آمریکایی و چینی می خواهد همکاری و دوستی خود با یکدیگر را تقویت کنند.

تا به آنچه برای جامعه جهانی بهترین است، دست پیدا کنیم.

در شرایطی که چین در حال نفوذ به منطقه ای است که واشنگتن آن را از زمان جنگ جهانی دوم، حیاط خلوت خود به حساب می آورد، (اقیانوسیه)، میکرونزی- با جمعیت حدود 11 هزار و 300 نفر- و جزایر مجاورش در اقیانوس آرام، مدت هاست که درگیر کشمکش دیپلماتیک بین این دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان قرار گرفته است.

پانوئلو در جریان سخنرانی خود خطاب به اجتماع رهبران جهانی که به خاطر همه گیری کووید 19 از پیش ضبط شده بود، با این حال تصدیق کرد که این رقابت برای برخی مردم در اقیانوس آرام پرمنفعت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کشور کوچک میکرونزی برای تشنج زدایی در روابط آمریکا و چین

درخواست کشور کوچک میکرونزی برای تشنج زدایی در روابط آمریکا و چین