مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 09:352020-09-27پزشكي

انتشار چهارمین کتاب مرجع بین المللی بیهوشی با مشارکت فعال اساتید ایرانی


چهارمین کتاب مرجع بین المللی در رشته بیهوشی با عنوانPersonalized Medicine in Anesthesia, Pain and Perioperative Medicine توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسید.

- چهارمین کتاب مرجع بین المللی در رشته بیهوشی با عنوانPersonalized Medicine in Anesthesia, Pain and Perioperative Medicine توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی دباغ، مسئول تیم نویسندگان کتاب مذکور و مدیرگروه بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه رویکرد کتاب مذکور بیهوشی سلولی و مولکولی است، گفت: کتاب مذکور با مشارکت جمعی از اساتید و متخصصان ایرانی، امریکایی و اروپایی در زمینه بیهوشی، درد و مراقبت های ویژه نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه پزشکی در دنیای حاضر به سمت شخصی شدن (personalized medicine)حرکت می کند، خاطرنشان کرد: هر دارو یا روشی الزاما برای همه افراد به یک اندازه مفید نیست.

به عبارت دیگر برای هر فرد باید نسخه خاص خودش را تنظیم کرد، گرچه این مفهوم به ظاهر خیلی بدیهی به نظر می رسد؛ اما در مرحله اجرا، بسیار مشکل است.

استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت دانش بشر در سال های اخیر که منجر به شناسایی و تعیین ژنوم افراد شده است، گفت: این روش در ابتدا بسیار دشوار و زمان بر بود، اما با پیشرفت علم به یک روش روتین و معمولی مبدل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار چهارمین کتاب مرجع بین المللی بیهوشی با مشارکت فعال اساتید ایرانی

انتشار چهارمین کتاب مرجع بین المللی بیهوشی با مشارکت فعال اساتید ایرانی