مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 04:352020-09-27بين الملل

کره شمالی به سئول درباره تشدید تنش های دریایی هشدار داد


پیونگ یانگ می گوید از آنچه برای یکی از نظامیان کره جنوبی اتفاق افتاده متاسف است؛ اما سئول نباید به بهانه عملیات جستجو، وارد حریم آبی کره شمالی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیونگ یانگ امروز یکشنبه از جستجو برای یافتن جسد یکی از نظامیان کره جنوبی خبر داد که در درگیری با نیروهای کره شمالی، کشته شده است.

کشته شدن این نظامی کره جنوبی که گفته می شود جسد وی نیز سوزانده شده؛ بیم تشدید تنش میان سئول-پیونگ یانگ را افزایش داده حال آنکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از بابت وقوع این حادثه عذرخواهی کرده است.

نتیجه آنکه سئول از طرف مقابل خواست عاملین این حادثه را شناسایی و تنبیه کند حال آنکه جستجوی مشترک دو کشور برای یافتن جسد نظامی مقتول را نیز خواستار شد.

اما عملیات جستجو نیز به عامل دیگری برای تنش آفرینی تبدیل شده تا آنجا که پیونگ یانگ به طرف مقابل هشدار داد که ممکن است با ورود به حریم آبی کره شمالی، روابط دو کشور را بیش از پیش دستخوش ناآرامی کند.

ظاهراً کره جنوبی برای یافتن جسد نظامی کشته شده، 39 فروند شناور ازجمله 16 فروند کشتی را بسیج کرده حال آنکه 6 فروند هواپیما نیز در عملیات جستجو نقش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی به سئول درباره تشدید تنش های دریایی هشدار داد

کره شمالی به سئول درباره تشدید تنش های دریایی هشدار داد