مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 16:452020-09-26سياسي

انجام 100 هزار عمل جراحی پیچیده در دفاع مقدس/ ایران رکورددار بهداری رزمی در دنیاست


رییس ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه ایران رکورددار خدمات بهداری رزمی در دنیاست، گفت:بالغ بر یکصد هزار عمل جراحی پیچیده در دوران دفاع مقدس انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با در کلان شهر تهران از حرکت جهادی جامعه خدوم پزشکی برای ارائه خدمات در سخت ترین روزهای دفاع مقدس خبر داد و افزود: در دوران دفاع مقدس رکورد جهانی ارائه خدمات به مجروحین جنگی به 25 دقیقه رسید، این درحالی است که پیشتر رکورد دار انتقال مجروحان در بهترین شرایط مربوط به کشور آمریکا و بین 45 تا 90 دقیقه بود؛ ایران رکورد دار خدمات بهداری رزمی در دنیاست.

استقرار هوشمندانه مراکز درمانی و بیمارستانهای صحرایی در نزدیکترین نقطه به خط مقدم یکی دیگر از اقدامات سیستم بهداشت و درمان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که  زالی به آن اشاره کرد.

 وی افزود: پیچیده ترین اعمال جراحی در بیمارستان های صحرایی و نزدیک ترین خطوط به خط مقدم جبهه ها انجام می شد، جایی که در بیشترین نقطه آماج حملات دشمن قرار داشت.

بالغ بر 100 هزار عمل جراحی پیچیده، بیشترین میزان خدمت امدادی در سریع ترین زمان ممکن به مجروحان و مجموعا 560 هزار خدمت درمانی، گوشه ای از خدمات کادر ایثارگر بهداشتی و درمانی در دوران جنگ تحمیلی بود که  زالی به آن اشاره و تصریح کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 100 هزار عمل جراحی پیچیده در دفاع مقدس/ ایران رکورددار بهداری رزمی در دنیاست

انجام 100 هزار عمل جراحی پیچیده در دفاع مقدس/ ایران رکورددار بهداری رزمی در دنیاست