مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:252020-09-26بين الملل

افشاگری سازمان حقوق بشری درباره نقش سعودی و امارات در شکنجه غیرنظامیان یمنی


یک سازمان حقوق بشری از نقش امارات و سعودی در شکنجه غیرنظامیان یمنی در شرق این کشور پرده برداشت و این اقدام را مردود دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری سام اعلام کرد، نیروهای تابع دولت مستعفی (متحد ریاض) در استان حضر موت (در شرق یمن) از چهار سال پیش تا کنون، دهها غیرنظامی را با نظارت ائتلاف متجاوز ربوده اند و زندانی کرده اند.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری که مقر آن در ژنو است امارات و سعودی بر شکنجه دهها غیرنظامی یمنی که به بهانه مقابله با گروهک القاعده در استان حضرموت بازداشت شده اند، نظارت داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده، بازداشت شدگان به منظور محاکمه به زندان مرکزی در المکلا منتقل شده اند اما همچنان روند محاکمه آنها انجام نشده و بنا به گفته خانواده بازداشت شدگان، برخی از آنها به زندان ذهبان در عربستان سعودی منتقل شده اند.

سازمان سام افزود، در سال 2016 بیش از 15 نفر از جمله دو کودک در شهر سیئون (دومین شهر بزرگ حضرموت) مورد بازداشت اجباری قرار گرفته اند.

در همین ارتباط توفیق الحمیدی رییس سازمان ساف اعلام کرد، بازداشت و ربایش اجباری و شکنجه، جنایت هایی مردود است و پذیرش آنها حتی در صورت وجود توجیهاتی مانند مقابله با گروه های تروریستی چون القاعده و داعش ممکن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری سازمان حقوق بشری درباره نقش سعودی و امارات در شکنجه غیرنظامیان یمنی

افشاگری سازمان حقوق بشری درباره نقش سعودی و امارات در شکنجه غیرنظامیان یمنی