مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:152020-09-26اقتصادي

آثار رشد بی وقفه ارز روی تورم/ سیر نزولی تورم سالانه چرا متوقف شد؟


رشد بدون توقف ارز در شرایط رکود تورمی و بالا بودن انتظارات روانی تورم، منجر به توقف سیر نزولی تورم سالانه در مرداد و خیز آن در شهریور ماه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی جزییات ارقام تورم طی یک سال اخیر به وضوح نشان می دهد، علی رغم هدف گذاری کاهش تورم، از شهریور ماه 99 آهنگ رشد تورم سالانه که طی ماه های اخیر روند کاهشی داشت، شروع شد.

* وضعیت نرخ تورم ماهانه براساس گزارش مرکز آمار ایران، با بررسی و مقایسه تورم ماهانه در یک سال اخیر منتهی به شهریور ماه، شاهد فراز و نشیب ناشی از تصمیمات مسئولان دولتی و وضعیت اقتصاد هسیتم که به سرعت آثار و تبعات خود را در تورم ماهانه بروز می دهد.

شوک و انتظار تورمی و بار روانی ناشی از بالا رفتن قیمت بنزین در آبان ماه سال 98 باعث شد تا نرخ تورم ماهانه در این ماه از 1.

6 درصد با جهش خود را به 3.

2 درصد برساند و پس از آن افت کند.

طبق نمودار روند طبیعی افزایش تورم ماهانه به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از نوسان ارزی و تورم انتظاری در جامعه ادامه پیدا کرده و دومین جهش تورم ماهانه مربوط به تیرماه سال 99 است.

سه ماه اول سال 99 وضعیت نامناسب تخصیص ارز به کالاهای اساسی و ضروری به ویژه حبوبات، بازار را به نااطمینانی و عدم تعادل کشاند و پیامد آن افزایش چند برابری نهادهای دامی و کالاهای اساسی شد که اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار رشد بی وقفه ارز روی تورم/ سیر نزولی تورم سالانه چرا متوقف شد؟

آثار رشد بی وقفه ارز روی تورم/ سیر نزولی تورم سالانه چرا متوقف شد؟