مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:552020-09-26اقتصادي

بالا آمدن سطح ایستابی تهدیدی جدی برای کشاورزان کارزین


رییس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از بالا آمدن سطح ایستابی در دشت کارزین از بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: - ایسنا/فارس رییس اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از بالا آمدن سطح ایستابی در دشت کارزین از بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع تهدیدی جدی برای کشاورزی و باغداری در دشت کارزین است.

  حبیب کوهکن شنبه 5 مهر به خبرنگاران گفت: بالا آمدن سطح ایستایی، منجر به پوسیدگی ریشه انواع گیاهان زراعی و باغی خواهد شد و لطمات زیادی به نخلستان ها یا باغ های مرکبات وارد می کند.

او گفت: کاهش تنفس ریشه و موجودات زنده، کاهش نفوذ پذیری و حرکت کند املاح در خاک، تشکیل ترکیبات سمی و کاهش تولید مواد غذایی در خاک از اهم مسائلی است که به خاطر نبود امکان تهویه در خاک به وجود می آید.

این کارشناس با بیان اینکه در دشت کارزین به دلیل بروز مشکل زه آب، عملیات زراعی مختل شده و تولید در معرض خطر است، افزود: آبگیری سد سلمان فارسی در بالا دست و کامل نبودن شبکه های آبیاری و زهکشی در اراضی پایاب سد، از عوامل اصلی این رخداد است.

کوهکن گفت: نبود تناسب در زمان و حجم رهاسازی آب سد سلمان با مصارف کشاورزی در اراضی پایاب، رهاسازی آب فراتر از گنجایش کانال های موجود، منظم و مستمر نبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالا آمدن سطح ایستابی تهدیدی جدی برای کشاورزان کارزین

بالا آمدن سطح ایستابی تهدیدی جدی برای کشاورزان کارزین