مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:502020-09-26سياسي

پیروزی خرمشهر اتفاقی که هنوز برای بانوی رزمنده خراسان شمالی پر از هیجان است


نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار پر اهمیت بوده و شاید فکر کنیم که شرکت در جبهه های جنگ فقط مختص به مردان است، اما باید بدانیم که زنان رزمنده بسیاری نیز در این جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند.

- ایسنا/خراسان شمالی نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار پر اهمیت بوده و شاید فکر کنیم که شرکت در جبهه های جنگ فقط مختص به مردان است، اما باید بدانیم که زنان رزمنده بسیاری نیز در این جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند.

اگر از همه مسائل و جنبه های مختلف جنگ، ایثار و فداکاری های سربازان و مبارزان سخن گفته شود و از نقش پراهمیت مادران و همسران آن ها صحبتی به میان آورده نشود، قطعاً حق مطلب به درستی ادا نشده است.

درست است که جنگ اصولاً فعالیت مردانه و خشن محسوب می شود و بی باکی و شجاعت فراوانی را می طلبد که بدون این ویژگی ها و صفات انسانی امکان درگیری ها و خونریزی ها میسر نیست، اما باید توجه داشت که در پرورش این روحیه و خلقیات جنگی زنان و همسران رزمندگان نقش اصلی را ایفا می کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان هنوز خستگی مبارزه علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب به ایفای نقش های تازه و مؤثرتر در عرصه های جدید بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی خرمشهر اتفاقی که هنوز برای بانوی رزمنده خراسان شمالی پر از هیجان است

پیروزی خرمشهر اتفاقی که هنوز برای بانوی رزمنده خراسان شمالی پر از هیجان است