مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 20:452020-09-25اقتصادي

کشت دوباره برنج در 55 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران


رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: شاهد تولید برنج به صورت رتون و نشای مجدد در 55 هزار هکتار از شالیزارهای استان هستیم که این مسئله جهش در تولید طلای سپید را به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خوشه خوشه طلای سپید نتیجه تلاش و تکاپوی دستان پینه بسته و زحمت کش برنج کارانی است که کار برایشان سرما و گرما نمی شناسد و از وقتی که زمین خالی است تا زمانی که نشا در دل زمین می نشاند و زمین را سبز نی کند تا وقتی که خوشه های طلایی سر بر می آوزد دست از تلاش برنمی دارد.

کمرش خم می شود دستانش زخمی پاهایش از رمق می افتد اما به روی خودش نمی آورد تا بتواند نقش خود را در تولید دنبال کند.

سال گذشته تولید طلای سپید نسبت به سال قبل رشد داشت و رکورد جدیدی محسوب شد امسال نیز رکورد سال 98 شکسته شد که به عوامل متعددی بستگی دارد.

رمضانی رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت آبی و شرایط آب و هوایی و مدیریت تغذیه در سال جهش تولید 75هزار تن برنج در کشت اول نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و تولید برنج به یک میلیون و 186هزار و 758 تن رسیده است.

وی با اشاره انجام عملیات برداشت در 212هزار و 12 هکتار از شالیزارهای مازندران، افزود: تاکنون 95درصد عملیات برداشت به صورت مکانیره و پنج در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت دوباره برنج در 55 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

کشت دوباره برنج در 55 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران