مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 17:002020-09-25سياسي

نخستین پهپاد ایرانی در دوران دفاع مقدس ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا اربابیان در برنامه خیابان فرصت رادیو گفتگو با اشاره به اینکه جنگ، ما را در صنعت دفاعی خودکفا کرد، - یک کارشناس صنعت هوایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس با دست خالی تجهیزاتی به منظور شناسایی منطقه، تولید و روانه جبهه ها شد، از نخستین پرنده های قابل هدایت ـ پهپاد ـ سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا اربابیان در برنامه خیابان فرصت رادیو گفتگو با اشاره به اینکه جنگ، ما را در صنعت دفاعی خودکفا کرد، گفت: زمانی که در یگان هوایی سپاه مشغول بودیم، در زمینه عکس برداری هوایی مشکلات عدیده ای در سیستم دفاعی ایران ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: عکس برداری هوایی از ملزومات ابتدایی دیدنِ جبهه ها و بررسی وضعیت و هدایت رزمندگان است و لذا در آن موقع، سیستمی در قرارگاه خاتم تشکیل شد تا این مهم را پیگیری کند.

اربابیان یادآوری کرد: مسئولیت تجهیزات عکس برداری هوایی را به چند تن از فعالان یگان هوایی سپاه وقت سپردند و ستاد سپاه هماهنگی ها را انجام داد و جهاد دانشگاهی را در این امر دخیل کرد.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول با پرنده های هدایت پذیر مواجه شدیم، اظهار کرد: جهاد دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه کار هایی ابتدایی صورت داده بودند و هنوز هم ارزش های جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پهپاد ایرانی در دوران دفاع مقدس ساخته شد

نخستین پهپاد ایرانی در دوران دفاع مقدس ساخته شد