مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 12:202020-09-22سياسي

مقام قضایی باید با متخلفان جرایم تکثیر کتاب و کپی رایت برخورد کند


افشین شحنه تبار در یک گفت وگوی رادیویی گفت که مقام قضایی باید با متخلفان جریام تکثیر غیرقانونی کتاب و ناقضان کپی رایت برخورد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، افشین شحنه تبار ناشر و مترجم، موسس انتشارات شمع و مه در برنامه گفت وگوی فرهنگی رادیو گفتگو به قانون کپی رایت در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: قوانین کپی رایت در ایران هرچند در سال 1348 تدوین شده و کامل است و با قوانین بین المللی مطابقت دارد ولی اگر کاستی هایی در کشور وجود دارد کوتاهی از سوی قوه قضاییه است چون سرقت اتومبیل با سرقت ادبی از نظر قانونی تفاوتی ندارد درحالی که مقام قضایی به طور جدی با سارقین کتاب برخورد نمی کند.

وی ادامه داد: ضعف در اجرای قانون باعث شده تا در کشور شاهد مدل های مختلف تخلف در حوزه نشر کتاب باشیم به طوری که در فضای نشر امروز شاهد حضور رابین هودهای فرهنگی هستیم که با شعار ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و به بهانه وضعیت اقتصادی فایل کتابی که چندین سال برای آن زحمت کشیده شده و ناشر برای چاپ آن هزینه کرده در این فضا یا رایگان و یا با تخفیف بالا منتشر می کنند.

شحنه تبار افزود: نوع دیگر تکثیر غیرقانونی کتاب، دوباره سازی تالیف است که با کیفیت بالا چاپ شده و در سایت ها یا کنار خیابان به فروش می رسد هرچند کتاب های منگنه ای نیز معضل دیگری است که در دانشگاه ها رواج دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام قضایی باید با متخلفان جرایم تکثیر کتاب و کپی رایت برخورد کند

مقام قضایی باید با متخلفان جرایم تکثیر کتاب و کپی رایت برخورد کند