مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 10:452020-09-22پزشكي

نیازی به واکسیناسیون عمومی علیه آنفلوآنزا نیست


پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که هیچ نیازی به انجام واکسیناسیون عمومی علیه بیماری آنفلوآنزا در شرایط کنونی وجود ندارد.

- دکتر محسن مقدمی سه شنبه اول مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به هشدارهای اعلام شده به واسطه آغاز فصل سرما و احتمال همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا، گفت: شرایط پاندمی کرونا و نزدیک شدن به فصل سرما، افزایش تقاضا و مراجعه به پزشکان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا را به دنبال داشته است.

او با بیان اینکه همه ساله موجی از شیوع آنفلوآنزا را همزمان با فصل پاییز و زمستان داریم، تزریق واکسن آنفلوآنزا را تنها برای گروه های پرخطر توصیه کرد و گفت: اپیدمی کروناویروس در کشور، افزایش نگرانی نسبت به سلامت عمومی جامعه را به دنبال داشته و هشدارهایی که پیرامون همزمان شدن شیوع آنفلوآنزا و کرونا مطرح شده، واکنش جامعه را به دنبال داشته است.

حال آنکه مردم باید بدانند تلقیح واکسن آنفلوآنزا، فرد را در برابر کروناویروس مقاوم و مصون نخواهد کرد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فعالان عرصه ی اطلاع رسانی و وسایل ارتباط جمعی درخواست کرد که با کسب اطلاعات از منابع علمی و موثق و انتشار و انتقال این اطلاعات، آگاهی مردم را نسبت به مسائل مرتبط با آنفلوآنزا و کروناویروس، ارتقاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازی به واکسیناسیون عمومی علیه آنفلوآنزا نیست

نیازی به واکسیناسیون عمومی علیه آنفلوآنزا نیست