مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 07:252020-09-22بين الملل

آنکارا: تحریم ترکیه در موضوع لیبی، نشان دهنده استاندارد دوگانه اروپاست


وزارت خارجه ترکیه با انتقاد شدید از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت های این کشور که در لیبی فعالیت می کنند، آن را مصداق دورویی و استانداردهای دوگانه اروپا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت بر یک شرکت ترکیه ای به دلیل حضور در بحران لیبی، با واکنش تند دولت آنکارا مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزارت خارجه ترکیه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن تحریم های اتحادیه اروپا، گفت این مسئله، استاندارد دوگانه و موضع مغرضانه آنها را نشان می دهد.

روز گذشته اتحادیه اروپا اموال شرکت کشتی رانی آوراسیا را، که شناور باری آن سه ماه پیش در سانحه دریایی با یک کشتی جنگی فرانسوی در عملیات ناتو دخیل بود، توقیف کرد.

اتحادیه اروپا این شرکت را به استفاده از کشتی مذکور برای قاچاق تسلیحات به لیبی متهم کرده اما آنکارا با تکذیب این ادعا، می گوید که این شناور فقط در حال حمل کمک های بشردوستانه به لیبی بود.

به نوشته رویترز، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: عملیات اتحادیه اروپا موسوم به آیرینی، پاداشی برای حفتر و مجازاتی برای دولت وفاق ملی لیبی است.

وقتی تلاش هایی برای کاهش تنش ها در شرق مدیترانه انجام می شود، اتخاذ چنین تصمیماتی (تحریم) تأسف بار است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: تحریم ترکیه در موضوع لیبی، نشان دهنده استاندارد دوگانه اروپاست

آنکارا: تحریم ترکیه در موضوع لیبی، نشان دهنده استاندارد دوگانه اروپاست