مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 06:402020-09-22سياسي

چرا ایده «گفت وگوی تمدن ها» به نتیجه نرسید؟/ پاسخ محمدعلی ابطحی


این تئوری، تئوری نبود که جنگ طلبان آن را بپذیرند و همه تلاش خود را چه در داخل و چه در سطح بین المللی انجام دادند که این تئوری به اصطلاح پا نگیرد، - در واقع این تئوری آن طور که باید و شاید، اصلا پا نگرفت که ما نتیجه آن را ببینیم، خود این تئوری مورد استقبال داخلی قرار نگرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایلنا نوشت: مشاور رییس دولت اصلاحات در سالگرد طرح ایده گفت وگوی تمدن ها گفت: تئوری گفت وگوی تمدن ها ، تئوری نبود که جنگ طلبان آن را بپذیرند و همه تلاش خود را چه در داخل و چه در سطح بین المللی انجام دادند که این ایده به اصطلاح پا نگیرد.

24 سپتامبر 1998 یعنی حدودا 22 سال قبل بود که رییس جمهوری اسلامی ایران در سخرانی سالانه خود در صحن عمومی سازمان ملل متحد از گفت وگوی تمدن ها سخن گفت.

گفت وگوی تمدن ها درحالی از سوی سید محمد خاتمی مطرح می شد که چندسال پیش از این، نظریه پرداز مشهور آمریکایی از ایده خود به عنوان برخورد تمدن ها رونمایی کرده بود و دو سال پیش از این یعنی در 1996 با نگارش کتابی ایده خود را شرح و بسط داد.

اما دو سال بعد سید محمد خاتمی به عنوان رییس جمهور یک کشور اسلامی که اتفاقا یک روحانی مذهبی و دینی بود، ایده گفت وگوی تمدن ها را مطرح کرد و این سرآغازی شد برای شکل گیری روند متفاوت در روابط میان ایران به عنوان یک کشور اسلامی و جهان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایده «گفت وگوی تمدن ها» به نتیجه نرسید؟/ پاسخ محمدعلی ابطحی

چرا ایده «گفت وگوی تمدن ها» به نتیجه نرسید؟/ پاسخ محمدعلی ابطحی